Pitanja i odgovori

Kako vam možemo pomoći?
Internet

Cloud Disaster Recovery

Što je Disaster Recovery (DR)?

Disaster Recovery (DR) je proces, politike i procedure vezane uz pripremu za oporavak ili nastavak tehnologijske infrastrukture kritične za organizaciju nakon prirodne ili ljudski izazvane katastrofe. Pri čemu se oporavak fokusira na IT tehnologiju ili sustav koji podržavaju poslovne funkcije.

Što je Disaster Recovery as a Service (DRaaS)?

DRaaS je skraćenica od Disaster Recovery as a Service. Riječ je o tehnologiji i platformi koja replicira korisničke podatke u najmodernij podatkovni centar Hrvatskog Telekoma (oblak). Za razliku od standardnog DR-a gdje korisnik ima velika ulaganja u vlastitu infrastrukturu i podatkovne centre, ovdje su svi troškovi svedeni na minimum i podaci se spremaju u oblak.

Što je Disaster Recovery Site?

Disaster Recovery Site je prostor (podatkovni centar) koji se u pravilu nalazi na sekundarnoj lokaciji i koji služi za realizaciju Disaster Recovery procesa.

Što je Disaster Recovery plan (DRP) i čemu služi?

Kod izrade tehničkog rješenja koje je jedinstveno za svakog korisnika, ključnu ulogu ima planiranje procedure u izvanrednim okolnostima i njen oporavak. Upravo DRP (Disaster Recovery Plan) kojega HT stručnjaci rade zajedno sa korisnikom, detaljno prikazuje i opisuje proces replikacije korisničkih servisa prema HT Data Centru. U planu su detaljno navedene sve korisničke usluge, aplikacije i servisi koji se štite, te je opisana procedura kojim redoslijedom se oni podižu i aktiviraju u slučaju katastrofe.

Što je RPO i RTO?

RPO je kratica za Recovery Point Objective. To je maksimalno predefinirano vrijeme u kojemu se korisnički podatak mora replicirati u HT podatkovni centar. Točka Oporavka (RPO) je vrijeme na koju će se vratiti infrastruktura kada se ponovno aktivira.
RTO označava Vrijeme Oporavka, odnosno Recovery Time Objective, i prikazuje period koji je potreban za ponovnu uspostavu korisničke infrastrukture nakon katastrofe, tj. koliko dugo je potrebno za popraviti sustav kada je nešto pošlo po zlu.
HT stručnjaci će zajedno sa Vama napraviti kompletnu analizu svih servisa i podataka koji se štite, te izračunati optimalni RPO i RTO za vaše poslovanje.

Što znači FailOver i FailBack?

FailOver je proces kada se korisnička lokacija zbog nastale katastrofe prebacuje u HT Data Centar (Cloud) i kao takva postaje primarna lokacija za poslovanje korisnika.
FailBack je proces vraćanja produkcije (HT Data Centra) na primarnu (korisničku) lokaciju. Što bi značilo da nakon što je korisnička lokacija ponovno osposobljena i dovedena u rad, svi podaci i razlike u novonastalim podacima se prebacuju natrag na izvornu korisničku lokaciju.

Što se točno radi na korisničkoj lokaciji ukoliko želim DRaaS rješenje?

Prvi korak kod implementacije DRaaS rješenja je da se snimkom stanja ustanovi koliko je resursa potrebno osigurati na strani datacentra pružatelja usluge, te osnovnom Service Continuity analizom dođemo do potrebnih informacija o korisničkim servisima i zahtijevanim RPO i RTO parametrima.
Nakon toga se radi implementacija DRaaS elemenata na infrastrukturi korisnika i na strani Hrvatskog Telekoma, uspostavalja se Cloud pristup, podešava se replikacija fizičkih i virtualnih poslužitelja, te se podešavaju preduvjeti za testiranje DR procedure. Kada je sve gotovo, sa Vama radimo testiranje DRaaS rješenja u „izoliranom“ okruženju, što znači da se testira sva mrežna povezivost i replikacija podataka, ali se ne radi FailBack niti FailOver*. *Korisnik naravno može dodatno naručiti detaljno testiranje koje uključuje i oporavak.

Što označava oznaka TIER 3?

Tier klasifikacija odnosi se na opis infrastrukture podatkovnog centara po razinama, s ciljem održavanja određene razine operativnosti cjelokupnog podatkovnog centra. Tier klasifikacija razlikuje podatkovne centre na skali 1-4 gdje je Tier 1 podatkovni centar najmanje kvalitete, a Tier 4 podatkovni centar najveće kvalitete. Ovisno o dizajnu i instaliranoj opremi Tier klasifikacija definira razinu raspoloživosti podatkovnog centra. Tier 1 razina raspoloživosti garantira raspoloživost od barem 99,741% na godišnjoj razini odnosno do maksimalno 22 sata godišnje neraspoloživosti. S druge strane, Tier 4 podatkovni centar ne smije biti neraspoloživ duže od 0,4 sati godišnje (odnosno 99,995% godišnje raspoloživosti). Tier 3 razina raspoloživosti garantira raspoloživost od barem 99,982% na godišnjoj razini odnosno do maksimalno 1.6 sata godišnje neraspoloživosti.

Trebam li investirati u nove servere, data centar ili kolokaciju kako bi koristio HT DRaaS?

Ne, svi podaci se repliciraju u HT Cloud infrastrukturu i korisnik nema nikakvih dodatnih troškova.

Da li su moji podaci kriptirani?

Korisnik ima mogućnost da uključi opciju za kriptiranje podataka.

Gdje mogu pronaći cijenu usluge?

Cijena ovisi o korisničkoj infrastrukturi koju je potrebno replicirati. Kako se infrastruktura razlikuju od korisnika do korisnika tako i cijene variraju. Ključni faktor za definiranje cijene po serveru je broj jezgri servera, veličina diska i memorije. HT stručno osoblje će izaći na procjenu na korisničku lokaciju i definirati cijene te izraditi ponudu za korisnika.

Da li je moj replikacijski server stalno upaljen?

Ne, za replikaciju se koristi samo prostor za pohranu (storage). U slučaju nesreće tj. katastrofe (disaster) korisnik može namjestiti da li želi da se server automatski uključi ili će ga korisnik ručno aktivirati.


Više informacija o Cloud Disaster Recovery >

Jeste li znali?

Portal Moj Telekom Poslovni omogućuje efikasno vođenje poslovanja s HT-om putem Interneta.

Prijavite seRegistrirajte se
Povratak na vrh