Pitanja i odgovori

Kako vam možemo pomoći?
Internet

Office 365je usluga koju trebate ako se koristite Word datotekama, slažete prezentacije u Powerpointu, radite troškovnike u Excel tablicama ili šaljete mailove. Office 365 uključuje sve programe koje koristite i poznajete, omogućujući vam da im pristupite sa svih uređaja, bilo kad i bilo gdje.

Najpopularnija pitanja

1. Što je Office 365? Po čemu se razlikuje od sustava Microsoft Office?

"Office 365" odnosi se na tarife pretplate koji obuhvaćaju pristup aplikacijama sustava Office i drugim servisima za produktivnost koji se omogućuju putem interneta (servisi u oblaku), a to su web-konferencije programa Lync i e-pošta hostirana u sustavu Exchange Online za poslovne korisnike te dodatan prostor za pohranu na internetu na servisu OneDrive. Brojne tarife za Office 365 obuhvaćaju i onajnoviju verziju aplikacija sustava Office za radnu površinu (Desktop Office lokalno na računalu), koje korisnici mogu instalirati na više računala i uređaja. Isključivo internetske tarife za Office 365 najbolji su izbor za neke poslovne potrebe, a kompatibilne su s verzijom za radnu površinu najnovije verzije sustava Office, Office 2010, Office 2007 (uz neke ograničene funkcije), Office 2011 za Mac i Office 2008 za Mac. Sve tarife za Office 365 plaćaju se kao mjesečna pretplata.
"Microsoft Office" naziv je koji se i dalje koristi za poznati softver za produktivnost. Paketi sustava Office oduvijek obuhvaćaju aplikacije kao što su Word, Excel, PowerPoint i Outlook. Svi novi paketi sustava Office (npr. Office Standard 2013) sadrže najnovije verzije tih aplikacija. Paketi se mogu instalirati samo na jedno računalo te ne obuhvaćaju servise u oblaku iz sustava Office 365.

  Office 365
Professional
Office 365
Small Business Premium (P2)
Office 365
Enterprise (E3)
licenca/računalo 1 računalo 5 uređaja (računala, smartphone ili tablet) 5 uređaja (računala, smartphone ili tablet)
Word + + +
Excel + + +
Power Point + + +
OneNote + + +
Access + - +
Publisher + + +
HT pordška 0-24 - + +
Mail usluga (Exchange Online) - + +
Zajedničko dijeljenje dokumenata (SharePoint Online) - + +
Web konferencije (Lync) - + +
Diskovni prostor (OneDrive for Business) - + +
Instalacija Desktop Office Proffesional - +
Korisnik samostalno
+
Administrator na daljinu
Jednostavan dokup dodatnih licenci - + +
Active Directory integracija - + +


2. Je li Office 365 moguće koristiti uz postojeću verziju sustava Office?

Office 365 Online servisi (Lync Online, Exchange Online, Sharepoint Online, OneDrive for Business) najbolje funkcioniraju uz najnoviju verziju sustava Office, Office 2010 i Office 2011 za Mac. Funkcije Online servisa iz Office 365 paketa neznatno su ograničene ako se taj sustav koristi uz Office 2007. Ako imate neko starije izdanje sustava Office, potrebno je nadograditi ga na noviju verziju da biste mogli koristiti Online servise Office-a 365. Sveobuhvatni paketi Officea 365 obuhvaćaju najnoviju verziju sustava Desktop Office Professional programa (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) što znači da lako možete nadograditi svoje trenutne verzije Desktop Office programa. Uz najnoviju verziju sustava Office, u okviru pretplate imat ćete pristup i najnovijim ažuriranjima, pa će vam Desktop Office programi uvijek biti ažurni.
Usporedite pakete.

3. Je li za korištenje Officea 365 potreban pristup internetu?

Za aktivaciju i instalaciju bilo kojeg paketa Office-a 365, kao i za upravljanje korisničkim računom potreban je pristup internetu. Veza s internetom potrebna je i za pristup Online servisima za produktivnost sustava Office-a 365 u oblaku(Lync Online, Exchange Online, Sharepoint Online, OneDrive for Business). Glavni paketi paketi za Office 365 iz HT ponude obuhvaćaju i verzije programa Desktop Office Professional za radnu površinu (Word, Excel, PowerPoint, Outlook), a to su, primjerice Office 365 Business, Office 365 Business Premium te Office 365 Enterprise E3. Jedna je od prednosti verzije aplikacija sustava Desktop Office Professional za radnu površinu to što možete raditi bez pristupa internetu, sigurni da će se sve automatski sinkronizirat kad se sljedeći put povežete s internetom, pa ne morate razmišljati o tome jesu li dokumenti ažurni na svim vašim uređajima. I verzija sustava Desktop Office Professional za radnu površinu automatski se održava ažurnom te se nadograđuje kad se povežete s internetom, pa uvijek imate pristup najnovijim alatima za rad. Usporedite tarife za Office 365.

4. Što je oblak?

"Oblak" je popularan termin za računalne usluge utemeljene na webu koje se hostiraju izvan vaše tvrtke ili ustanove. Kada koristite usluge utemeljene na oblaku, vaša IT infrastruktura smještena je izvan vaše tvrtke ili ustanove te je održava (hostira) netko drugi. To se razlikuje od situacije kada su usluge smještene na poslužitelju u vašoj kući ili tvrtki (lokalno) koji sami održavate. U slučaju sustava Office 365, primjerice, spremišta podataka, računalna obrada i softver nalaze se i njima se daljinski upravlja na poslužiteljima u Microsoftovu vlasništvu. Mnoge usluge koje svakodnevno koristite nalaze se u oblaku: od e-pošte utemeljene na webu do mobilnog bankarstva i servisa za pohranu fotografija na internetu. Budući da se ta infrastruktura nalazi na internetu, odnosno "u oblaku", možete joj pristupiti doslovno odasvud, i to s računala, tablet-računala, pametnog telefona ili nekog drugog uređaja povezanog s internetom.

5. Koliko korisnika podržava Office 365?

Office 365 iznimno je skalabilan te podržava tvrtke koje imaju od jednog do nekoliko desetaka tisuća korisnika:

  • Paket Office 365 Business Premium najbolje će odgovarati tvrtkama koje imaju do 300 zaposlenih
  • Paketi Office 365 Enterprise (E3) prilagođeni su tvrtkama i državnim ustanovama koje imaju od jednog do više od 50 000 korisnika

Usporedite sve mogućnosti

6. Koje su mobilne aplikacije dostupne za Office 365?

Microsoft nudi sljedeće aplikacije:

  • Microsoft Office Mobile za iPad: pregledavanje, stvaranje novih i uređivanje dokumenata u aplikacijama Word, Excel i PowerPoint prilagođenima dodiru. Uz Office za iPad vaš se sadržaj i oblikovanje podataka neće promijeniti, a dokumenti će sjajno izgledati i kad se vratite za PC ili Mac. U aplikaciji Word možete dodavati komentare ili evidentirati promjene tijekom zajedničkog rada s drugima. Pregledajte i ažurirajte proračunske tablice programa Excel te jednostavno u njih dodajte formule ili grafikone. Unosite promjene u prezentacije programa PowerPoint te ih bežično projicirajte na velikom zaslonu. Pomoću aplikacije Microsoft Office Mobile za iPad besplatno možete pregledavati dokumente. Za uređivanje i stvaranje dokumenata potrebna vam je aktivna pretplata za Office 365 paket: Office 365 Business, Office 365 Business Premium, Office 365 Enterprise (E3), Office 365 for Government (E3) ili Office 365 ProPlus.
  • Microsoft Office Mobile: Microsoft Office Mobile aplikacija unaprijed je instalirana na Windows Phone 8, a dostupna je za neke modele iPhonea te mobitela sa sustavom Android. Microsoft Office Mobile nudi sjajne mogućnosti prikaza sadržaja sustava Office te mogućnosti uređivanja sadržaja u pokretu bilo gdje i bilo kada. Vaš se sadržaj i oblikovanje uz Office Mobile neće promijeniti, a dokumenti će sjajno izgledati i kad se vratite za PC ili Mac. Office Mobile za iPhone i mobitele sa sustavom Android možete besplatno koristiti u nekomercijalne svrhe. Samo preuzmite aplikaciju iz trgovine na mobitelu. Da biste mogli uređivati ili stvarati dokumente ili pak pristupati dokumentima pohranjenima u sustavu SharePoint te lokalno na servisu OneDrive za tvrtke, morate imati aktivnu pretplatu za Office 365 paket: Office 365 Business, Office 365 Business Premium, Office 365 Enterprise (E3), Office 365 for Government (E3) ili Office 365 ProPlus.
  • Outlook Mobile: Windows Phone 8 obuhvaća unaprijed instaliranu verziju programa Outlook putem koje možete pristupati e-pošti na web-mjestu Outlook.com te u sustavima Office 365 i Exchange.
  • OneNote: Pomoću aplikacije OneNote za mobilne uređaje možete pristupati bilješkama dok ste u pokretu. Ta je aplikacija dostupna za Windows Phone 8, iPhone, iPad i telefone sa sustavom Android.
  • OWA: Ako vaša pretplata na Office 365 obuhvaća Exchange Online, pomoću web-aplikacije OWA možete sortirati i pregledavati e-poštu, odgovarati na poruku i pratiti raspored. Ta je aplikacija dostupna za iPhone i iPad.
  • Lync Mobile: Ako se u vašoj tvrtki ili ustanovi koristi najnovija verzija programa Lync, pomoću aplikacije Lync za mobilne uređaje možete ostati povezani i putem mobilnog uređaja. Ta je aplikacija dostupna za Windows Phone 8, iPhone, iPad i telefone sa sustavom Android.
  • SharePoint Newsfeed: Ako se u vašoj tvrtki ili ustanovi koristi najnovija verzija sustava SharePoint, pomoću aplikacije SharePoint Newsfeed možete pristupati sažecima sadržaja vijesti i putem mobilnog uređaja. Ta je aplikacija dostupna za Windows Phone 8, iPhone, iPad i telefone sa sustavom Android.

Kako Započeti

7. Što je potrebno instalirati nakon prijave za korištenje paketa Office 365?

Za korištenje paketa Office 365 nije potrebno ništa instalirati. Da biste desktop verziju najnovijeg sustava Office, sustava Office 2010 ili sustava Office 2007 lakše povezali sa sustavom Office 365, Microsoft korisnicima paketa Office 365 besplatno stavlja na raspolaganje program koji možete sami instalirati – "Office Desktop Setup".
Office Desktop Setup nudi brojne pogodnosti, uključujući:

  • Automatsko otkrivanje potrebnih ažuriranja
  • Instaliranje ažuriranja i komponenti nakon odobrenja ili u pozadini iz naredbenog retka
  • Automatsko konfiguriranje programa Outlook i Microsoft Lync za korištenje sa paketom Microsoft Office 365
  • Automatsko deinstaliranje s klijentskog računala nakon izvršavanja

Office Desktop Setup dostupan je za instalaciju u centru za administratore koji dobivate u paketu Office 365.
AAko je vašim paketom obuhvaćena i pretplata na Desktop Office Professional, iz centra za administratore izravno ćete moći instalirati i taj paket programa.

8. Što ako sam već vlasnik naziva domene?

Naziv svoje domene možete dodati u svoj Office 365 paket te tako stvoriti adrese e-pošte utemeljene na domeni i javnom web-mjestu. Potražite svoj registrar domena ili davatelja usluge hostiranja DNS-a. Usporedite upravljanje domenama u paketima Officea 365.
Ukoliko ne posjedujete vlastitu domenu, možete ju registrirati ovdje.

9. Prenose li se podaci uneseni tijekom probnog korištenja na pretplatu na Office 365?

Da. Ako kupite licence za Office 365 za korisničke račune koje ste stvorili tijekom besplatnog probnog razdoblja, podaci i konfiguracijske postavke tih korisničkih računa ostat će nepromijenjeni. Nakon isteka probnog razdoblja više nećete moći besplatno koristiti Office 365 paket. Na raspolaganju ćete imati još 60 dana za kupnju sustava Office 365, nakon čega će se podaci o računima izbrisati. Podatke o računima unesene tijekom probnog razdoblja nakon brisanja nije moguće vratiti.

Nakon isteka 30 dana besplatni paket se gasi automatski te možete kupiti bilo koji komercijalni produkt (ne mora biti identičan probnom). Ukoliko se odlučite za kupovinu usluge, ali želite kupiti veći paket od onoga iz probnog perioda, preporuka je da prvo kupite isti paket koji ste i koristili u promo periodu zato što će se na taj način najjednostavnije migrirati podaci u veći paket. Nakon što ste kupili isti paket kao iz promo perioda, treba odabrati nadogradnju na željeni veći paket.

Korisnički podaci dostupni su 60 dana nakon isteka promo perioda, te se tijekom tog perioda možete prijaviti u Office 365 sustav i pohraniti vaše podatke.

Pitanja o web-mjestu

10. Što je potrebno za dodavanje naziva domene?

Da biste prilagođenu domenu svoje tvrtke ili ustanove dodali u Office 365, morate imati pristup DNS zapisima te domene. Ako nemate odgovarajući pristup, obratite se osobi koja je u vašoj tvrtki zadužena za upravljanje računom domene. Ukoliko ne posjedujete vlastitu domenu, možete ju registrirati ovdje.

Podrška i cijene

11. Koje je oblike plaćanja moguće koristiti?

Usluga se naplaćuje prema mjesečnoj potrošnji, odnosno prema broju otvorenih pretinaca pošte i vrsti paketa koje koristite, na redovnom mjesečnom računu Hrvatskog Telekoma.

12. Je li moguće prebaciti se na druge pakete/usluge za Office 365?

Da. Ako je potrebna nadogradnja, možete promijeniti paket.

Promjene na produktima mogu napraviti administratori korisnika na ICT Marketplaceu. Nadogradnje na produktima koje nisu dostupne unutar samostalne administracije usluge na ICT Marketplaceu, moguće je promijeniti ručno (za takve promjene obratite se svom prodajnom predstavniku). U tom slučaju potrebno je izvršiti evaluaciju potreba te su mogući dodatni troškovi prilikom migracije podataka i promjene produkata.

NAPOMENA: Prilikom podržanih nadogradnji računa od strane Microsofta naziv domene prenosi se u novi račun. Prilikom „ručnih“ nadogradnji koje nisu podržane od strane Microsofta, prethodna poddomena „tvrtka.onmicrosoft.com“ nije dostupna, već će se kreirati nova tipa „tvrtka1.onmicrosoft.com“.

13. Mogu li se objediniti različite tarife za Office 365?

Moguće je kombinirati pakete ovisno o vašim potrebama. Možete izabrati i kombinaciju Business i Enterprise servisa.

14. Je li moguće u bilo kojem trenutku otkazati pretplatu?

Pretplatu za Office 365 paket je moguće otkazati u svakom trenutku..

15. Što se događa s podacima u slučaju otkazivanja pretplate?

Vaši su podaci samo vaši. Ako otkažete pretplatu na Office 365, možete preuzeti podatke, primjerice e-poštu i dokumente s timskih web-mjesta, te ih spremiti na neko drugo mjesto. Svakako spremite podatke prije otkazivanja pretplate. Kad otkažete pretplatu, podaci povezani s vašim računom za Office 365 bit će 60 dana dostupni vašim administratorima putem računa s ograničenom funkcionalnošću.

16. Kako promijeniti lozinku?

Lozinku možete promijeniti na Microsoft Online Portalu. Ukoliko vam ju je potrebno ponovno postaviti, obratite se svojem administratoru ili direktno HT ICT podršci:

17. Imam Windows Vista ili Windows XP. Postoje li kakva ograničenja?

Office 365 Business Premium podržava većinu web-funkcija za Windows Vista i Windows XP. No ne podržava preuzimanje i korištenje najnovije verzije Desktop Office Professional programa, a verziju Office 2010 ne možete zamijeniti najnovijom verzijom. Postojeći softver iz sustava Office 2010 i Office 2007 možete povezati sa servisom Office 365, ali ako imate Windows Vista ili Windows XP, ne možete instalirati Office 365 Business Premium i ne možete zamijeniti Office 365 Business Premium preuzimanjem sustava Office 2010.

18. Kome se obratiti za dodatnu pomoć prilikom postavljanja sustava Office 365?

Možete se obratiti HT ICT podršci:

Ukoliko će biti potrebna pomoć na terenu možete se obratite svojem prodajnom predstavniku koji će vam preporučiti tvrtke obučene za IT i razvoj koje vam mogu pomoći prilikom prijelaza na Office 365 ili pak razviti rješenja prilagođena vašoj tvrtki. Ukoliko nemate svojeg prodajnog predstavnika obratite se na kontakt.poslovni@t.ht.hr

Prvo korištenje usluge

19. Prijava u Office 365 for Business

Kupili ste Office 365 na ICT Marketplaceu. Stigao vam je email s pristupnim podacima. Što je slijedeće?

Prijavite se u Office 365 (niže navedeni linkovi) da biste mogli pristupiti e-pošti, kalendaru, timskom web-mjestu, servisu OneDrive for Business i mnogim drugim značajkama. Upotrijebite sljedeće URL-ove za pristup i postavljanje:

SERVIS URL KOJI JE POTREBNO UNIJETI U ADRESNU TRAKU WEB-PREGLEDNIKA
Prijava u Office 365 https://login.microsoftonline.com
Prijava u Office.com https://office.com
E-pošta http://mail.office365.com
Timska web-mjesta sustava SharePoint https://.sharepoint.com/
OneDrive for Business https://.sharepoint.com/personal/_/
Sažetak sadržaja vijesti https://-my.sharepoint.com
Javno web-mjesto https://-public.sharepoint.com
Možete koristiti i svoju osobnu domenu, npr. http://www.contoso.com

 

20. Prvi koraci u sustavu Office 365

Nabavili ste Office 365 te želite koristiti Office 365 da biste pročitali e-poštu, zajednički koristiti dokumente itd. Ovdje se objašnjava postavljanje i korištenje sustava Office 365 na računalu, telefonu i tabletu.

NAPOMENA: SkyDrive sada se naziva OneDrive, a SkyDrive Pro sada je OneDrive za tvrtke. Saznajte više o toj promjeni u članku Od servisa SkyDrive do servisa OneDrive.

Prijava na novi račun sustava Office 365
Prijavite se u sustav Office 365pomoću korisničkog ID-ja i privremene lozinke koju ste dobili od administratora ili upravitelja. Prilikom prve prijave od vas će se zatražiti promjena lozinku.

Upoznavanje sustava Office 365 na webu
Kada se prijavite, možete početi raditi i čitati poštu na portalu sustava Office 365. Vaš jer račun već pripremljen.

PRI VRHU STRANICE KLIKNITE… DA BISTE ISTRAŽILI OVO…
Outlook, Kalendar ili Osobe Outlook Web App koji sadrži e-poštu, kalendare i kontakte Dodatne informacije:
Početak korištenja web-aplikacije Outlook Web App za e-poštu i kalendare
Sažetak sadržaja Ovisno o vašoj tvrtki ili ustanovi za zajedničko korištenje statusa i ideja koristit ćete sažetak sadržaja.
Dodatne informacije:
Početak korištenja web-mjesta sustava SharePoint, servisa OneDrive za tvrtke i sažetka sadržaja novosti radi zajedničkog korištenja dokumenata i zamisli
Pozdravite Yammer
Web-mjesta ili OneDrive Timska web-mjesta sustava SharePoint i servisa OneDrive za tvrtke, gdje možete pristupiti dokumentima sustava Office i zajednički ih koristiti.
Potražite dodatne informacije: Početak korištenja web-mjesta sustava SharePoint, servisa OneDrive za tvrtke i sažetka sadržaja novosti radi zajedničkog korištenja dokumenata i ideja
Postavke Postavke osobnog računa u sustavu Office 365
Dodatne informacije:
Promjena postavki računa u sustavu Office 365, primjerice lozinke ili jezika

 

Korištenje sustava Office 365 na telefonu ili tabletu
Office 365 možete koristiti na brojnim telefonima, tabletima i drugim mobilnim uređajima – uključujući uređaje Windows Phone, iPhone, BlackBerry® i Android. Ovisno o mobilnom uređaju, možete koristiti e-poštu, zajednički koristiti dokumente i još štošta. Upute za postavljanje uređaja potražite tako da pri vrhu stranice u sustavu Office 365 kliknete Postavke> Postavke sustava Office 365, Početak rada > Telefoni i tableti. Zatim odaberete model telefona ili tableta. Dodatne informacije:
Postavljanje i korištenje sustava Office 365 na telefonu ili tabletu

Instalacija softvera kao što su Office Desktop Professional ili Lync
Office 365 internetski je sustav pa mu možete pristupiti s gotovo bilo kojeg mjesta, ali funkcionira i sa softverom koji instalirate na računalo.

  • Vjerojatno već koristite stolne programe iz sustava Office, kao što su Word i Excel. Office Desktop Professional je integriran sa sustavom Office 365 (a paketi za Office 365 iz HT ponude obuhvaćaju i pretplatu na najnoviju verziju sustava Office Desktop Professional).
  • Office 365 sadrži Lync za izravne poruke, sastanke programa Lync i videokonferencije.
  • Office 365 funkcionira na osobnim računalima i računalima Mac.
MOGUĆNOSTI POTREBNI KORACI
Instalacija sustava Office na PC ili Mac Račun za Office 365 obuhvaćati pretplatu na najnoviju verziju sustava Office (u paketima HT-a).
Otvorite Postavke > Postavke sustava Office 365 > Softver >Office.
Dodatne informacije:
Instaliranje sustava Office na PC ili Mac u sklopu sustava Office 365
Početak korištenja sustava Office i web-aplikacija Office Online
Postavljanje postojeće verzije sustava Office za rad sa sustavom Office 365 Ako ste već instalirali Office 2010, Office 2007 ili Office 2011 za Mac, oni će funkcionirati sa sustavom Office 365.
PC (Windows): Korištenje postojećih aplikacija sustava Office za stolna računala sa sustavom Office 365
Mac: Korištenje aplikacija sustava Office za Mac sa sustavom Office 365
Instaliranje programa Lync Otvorite Postavke > Postavke sustava Office 365 > Softver >Lync.
Potražite dodatne informacije:
Početak korištenja programa Lync za razmjenu izravnih poruka i mrežne sastanke
Instaliranje sustava Office na PC ili Mac u sklopu sustava Office 365

 

Korištenje programa Word, Excel i drugih programa iz sustava Office Desktop Professional

  • Pri vrhu stranice u sustavu Office 365 kliknite Web-mjesta ili OneDrive for Business. Pristup dokumentima i njihovo zajedničko korištenje, uključujući dokumente programa Word, Excel, PowerPoint, OneNote i Access, mogući su putem timskih web-mjesta sustava SharePoint i putem servisa OneDrive for Business.
  • Svi mogu koristiti Office Online (Office web aplikacije) koji sadrži Word Online, Excel Online, PowerPoint Online i OneNote Online. Da biste stvorili novi dokument, kliknite OneDrive for Business pri vrhu stranice, a zatim Novi dokument.
  • Detalje o postavljanju desktop programa sustava Office Desktop Professional i o njihovu korištenju u sustavu potražite u odjeljku Instalacija softvera kao što su Office ili Lync Office 365.

 

Pronalaženje odgovora na pitanja
Ako imate problema sa sustavom Office 365, zatražite pomoć administratora sustava Office 365 u svojoj tvrtki ili ustanovi. (Ako ne znate tko je administrator, raspitajte se. To su vjerojatno osobe koje su vam poslale informacije o tome kako se prijaviti u Office 365.) Ako administrator nije dostupan, pogledajte resurse u nastavku.

Čitanje članaka na internetu
Potražite članke o sustavu Office 365na web-mjestu Office.com.

Postavite pitanje zajednici korisnika sustava Office 365
Zajednica korisnika sustava Office 365

Office 365 – administratori: provjera statusa, otklanjanje poteškoća i traženje podrške

21. Gdje provjeriti status o kvaliteti usluge

22. Kako samostalno otkloniti poteškoće

Isprobajte ove alate za dijagnostiku:

Dodatna pomoć

23. Kako zatražiti pomoć

  • Prijavite sei postavljajte pitanja u zajednici za Office 365.
  • Ako je dostupan Office 365 Portal, pošaljite zahtjev za uslugu:
    • na portalu za Office 365 odaberite Administrator > Office 365 > Podrška
  • Ili se obratite HT ICT podršci:

24. Prvi koraci MS Office 365 Business

25. Prvi koraci MS Office 365 Enterprise


Više informacija o Office 365 usluzi >

Jeste li znali?

Portal Moj Telekom Poslovni omogućuje efikasno vođenje poslovanja s HT-om putem Interneta.

Prijavite seRegistrirajte se
Povratak na vrh